pr.co lanceert online PR school voor startups en MKB

Amsterdam, 10 mei 2023 - pr.co lanceert het online leerplatform Pioneer Academy, volgende op een overname eerder dit jaar. Het nieuwsbedrijf brengt online pr-cursussen voor oprichters, marketeers en zakelijke professionals op de markt. Als antwoord op de toenemende vraag naar interne pr-kennis door een afgekoeld investeringsklimaat, lanceert pr.co het platform wereldwijd, met als doel oprichters, marketeers en PR-professionals te helpen media-aandacht te krijgen zonder kostbare externe partners.

Te midden van een wereldwijde recessie en afname van investeringen, merkt pr-softwarebedrijf pr.co op dat een groeiend aantal startups hun pr- en marketinginspanningen intern willen uitvoeren om kosten te besparen. Veel startups worden hierin tegengehouden door een gebrek aan pr-kennis binnen hun team. Om startups en SMB's te helpen bij het succesvol uitrollen van pr-strategieën, lanceert pr.co vandaag het online PR-leerplatform, Pioneer Academy.

Pioneer Academy biedt praktische videocursussen die verschillende takken van PR behandelen, ontwikkeld in samenwerking met experts met uitgebreide pr-ervaring bij snelgroeiende startups. De online pr-school lanceert met drie cursussen waarin PR, mediatraining en crisiscommunicatie worden behandeld. In de komende weken worden nieuwe cursussen gelanceerd, waarin startups leren hoe producten en diensten te lanceren, financiering aan te kondigen en AI te gebruiken binnen PR.

Over het afgelopen jaar zien we een toename van startups en kleine bedrijven die hun merk willen opbouwen. Uitdagende tijden dwingen startups om kosteneffectieve manieren te zoeken en PR intern op te pakken. Pioneer Academy leert startups en kleinere bedrijven door middel van praktische, on-demand cursussen hun doelgroep succesvol te bereiken, terwijl ze tegelijkertijd investeren in de ontwikkeling van hun medewerkers,  Sjors Mahler, commercieel directeur pr.co

Relevante links:

Favicon for learn.pr.co Bekijk Pioneer Academy learn.pr.co
Favicon for news.pr.co Media kits: pr.co team foto's news.pr.co

Over pr.co en Pioneer Academy

pr.co is een tech startup die nieuwsrooms en software biedt aan pr-teams. Na ontstaan in de newsroom van technologiemagazine The Next Web bedient pr.co snelgroeiende, internationale merken, waaronder WeTransfer, Shimano, Domino's, Ace & Tate, Dolby en Bunq. Met de toevoeging van Pioneer Academy wordt pr.co ook toegankelijk voor startups en kleine bedrijven die aan het begin van hun pr-strategie staan. Daarmee draagt Pioneer Academy bij aan de missie om PR toegankelijk te maken van bedrijven in alle groeifasen. Het in Amsterdams gevestigde bedrijf werkt volledig remote, met werknemers in 7 landen in Europa en Zuid-Amerika en biedt hun diensten kosteloos aan aan tientallen NGO's.

Over PR.co

pr.co bouwt (corporate) websites en software voor de snelst groeiende bedrijven ter wereld, waaronder Just Eat Takeaway, WeTransfer, Remote, Dolby, en Polaroid. pr.co haalt de spin uit public relations door organisaties uit te rusten met de juiste software, kennis en partners om transparant te communiceren en relaties op te bouwen die gebaseerd zijn op vertrouwen, omdat consumenten steeds meer verwachten dat bedrijven ethisch te werk gaan.

Met de websites van pr.co krijgen journalisten, klanten, investeerders en andere stakeholders een diepgaand overzicht van de missie, waarden, acties en ontwikkelingen binnen een organisatie. Het pr.co-platform helpt organisaties met het publiceren van nieuws, het beheren van een internationale pr-strategie, contactbeheer, emailverzending en het streamen van online events. Naast technische ondersteuning, krijgen pr.co klanten inhoudelijk ondersteuning door één-op-één consults en masterclasses van pr-experts.

In de afgelopen drie jaar heeft pr.co hun diensten gedoneerd aan tientallen sociaal-maatschappelijke ngo’s, waaronder Stichting Voedelbanken, Vluchtelingenwerk en ReNature.