Amerika groeimarkt voor Nederlands PressDoc

PR toolset PressDoc ziet vooral groei in buitenland

06 JUNI 2013, AMSTERDAM, NEDERLAND

Nederlandse vs internationale omzet

De Nederlandse PR toolset PressDoc groeit hard in Amerika. De omzet van PressDoc kwam in maart nog voor 80% uit Nederland. Sinds de mogelijkheid om ook in dollars en ponden te betalen groeit het klantenbestand van PressDoc hard in het buitenland. Inmiddels komt bijna de helft van de omzet uit het buitenland. Amerika is daarbij de snelst groeiende markt voor PressDoc. 'Het is wel gebleken dat Amerikanen niet in euros willen betalen. Sinds we betalingen in dollars accepteren is de omzet uit Amerika verzesvoudigd', aldus CTO Dennis van der Vliet.

Meerdere valuta's

'In september hebben we het business model omgegooid en sindsdien is het aantal betalende klanten elke maand toegenomen’, vervolgt Dennis. ‘De website is aan de voorkant in het Engels, maar men kon tot voor kort alleen in euro's betalen. Dat was niet een hele handige keuze. In maart hebben we een 'multi currency' strategie geïmplementeerd en dat werpt zijn vruchten af.'

The PR toolset you'll actually love

PressDoc biedt bedrijven middelen om hun PR te managen. Van een perspagina waar al het nieuws omtrent het bedrijf te vinden is, het schrijven en verzenden van persberichten, tot het bijhouden van alle perscontacten.

'De algemene deler bij online PR diensten is dat ze duur zijn, dat ze er niet uit zien en dat er slecht is nagedacht over de gebruiksvriendelijkheid van de diensten,’ aldus Dennis. ‘De groei van PressDoc is te danken aan haar gebruiksvriendelijkheid, het mooie design en toegangkelijkheid.’ Onze klanten zijn happy met de service, zo mailde een Amerikaanse klant ons: 'This is the PR toolset I actually love', 'waar we meteen maar een slogan van hebben gemaakt.'

Focus op technologie en design

‘Het is voor elk bedrijf betaalbaar. De kosten van het gebruik van de PR toolset van PressDoc variëren van 99 euro per jaar (voor startups en kleine bedrijven) tot 199 euro per maand voor grote bedrijven en PR firms met meerdere merken, die bijvoorbeeld in meerdere talen opereren. Doordat we een bedrijf zijn met een technologie en design focus, in plaats van een sales focus zoals de concurrenten, kunnen we dezelfde diensten aanbieden tegen een fractie van de prijs’, verklaart Dennis. ‘Concurrenten als Vocus, PRweb kosten 20 tot 30 keer zoveel.'

De salesforce.com voor de PR industrie

PressDoc biedt een SaaS model (Software as a Service) voor de PR industrie en heeft een grote ambitie. Dennis vertelt, 'Wat Salesforce.com heeft gedaan voor de Sales teams willen wij doen voor de PR industrie. Elk bedrijf dat aan PR activiteiten doet is gebaat bij de PR toolset die PressDoc aanbiedt.'

Citaten
"Het is wel gebleken dat Amerikanen niet in euros willen betalen. Sinds we betalingen in dollars accepteren is de omzet uit Amerika verzesvoudigd" Dennis van der Vliet, CTO PressDoc
Over pr.co

pr.co equips communication teams around the globe with the right tools to get their story told. Build newsrooms, write and edit news, publish press kits, manage contacts, pitch the media, and get automatically generated reports - in one tool. No matter whether you're a one-person show, or a globally active corporate; we've got your back.