Internationale Investeerders investeren 400K in Nederlandse startup pr.co

PR software startup neemt concurrent over, breidt team (internationaal) uit en lanceert snel nieuwe producten.

Het is voor het eerst dat pr.co groeikapitaal ophaalt bij externe investeerders. Aan deze late seed round namen een groep Angels samen met industry publishing veteran Woodwing Ventures deel.

We invested in pr.co for the unique capabilities in solving the problem of managing communication workflows with a scalable platform, an experienced management team, and happy customers with growing revenues in an enormous global market. Literally any company needing to market itself, can use pr.co to finely tune their message to the correct audience, automate workflows and improve overall communication efficiency.

Brian Reaves, lead angel investor

Met de investering van €400K bekostigt pr.co de overname van een Techstars startup en breidt het haar marketing en sales team uit in zowel Amsterdam als in het Verenigd Koninkrijk. Tegelijkertijd staat op korte termijn de lancering van nieuwe set producten op de rol. De rebranding van het product is hier een eerste aanzet toe.

Tot op heden was pr.co een veelgebruikte tool voor startups. Met het binnenhalen van deze investering zijn we in staat een bredere markt te bedienen met een nieuwe serie producten geschikt voor grotere bedrijven en multinationals.

Stefan Fountain, CEO of pr.co

Nieuw management

Pr.co is in 2009 opgericht als PressDoc door o.a. Patrick de Laive en werd door de jaren heen vanuit The Next Web gemanaged. In 2014 is Stefan Fountain als CEO aangetrokken om pr.co als onafhankelijk bedrijf een eigen koers te laten varen. De laatste jaren heeft Fountain samen met Jeroen Bos (Chief Product Officer) het bedrijf gemanaged, hier wordt nu Gilberto Arredondo als Chief Commerical Officer aan toegevoegd.

We zijn als The Next Web erg trots dat pr.co nu onafhankelijk door kan groeien. En zien met het nieuwe management dat pr.co in goede handen is,  brengt deze groep investeerders tezamen meer dan 100 jaar (internationale) PR ervaring in de organisatie. We zien nu al dat dit resulteert in deuren die open gaan die voorheen dicht bleven

Patrick de Laive, mede-oprichter The Next Web en pr.co

Het pr.co verhaal (video)

620107718 1280

Presskit: pr.co

Team photos

Over pr.co

Pr.co, opgericht in 2009 onder de naam PressDoc, is een softwaretool die PR professionals en communicatie teams helpt met samenwerken, gericht publiceren en datagedreven optimalisatie van campagnes. Onder andere Sonos, Van Moof, De Gemeente Gent en vele startups waaronder Peerby gebruiken pr.co voor het genereren van publicaties.

Over pr.co

pr.co equips communication teams around the globe with the right tools to get their story told. Build newsrooms, write and edit news, publish press kits, manage contacts, pitch the media, and get automatically generated reports - in one tool. No matter whether you're a one-person show, or a globally active corporate; we've got your back.